Waarom zou jij samen moeten werken met een technische partner?

Digitaal is zo in ons dagelijks leven verweven. Zouden we nog zonder kunnen? Stel je voor je gaat een weekendje weg. Je boekt je tickets bij een vliegreizen portaal, vervolgens reserveer je een appartement bij Airbnb, en bestel je taxi in een app waarin je de taxi ook nog eens kan volgen. En dat doe je allemaal met je mobiel online.

Samenwerken met partner

Vertaal je dit naar techniek, dan hebben we het over:

  • Websites en apps
  • HTML, CSS en JavaScript
  • API's en databases
  • Elasticsearch voor het zoeken door de content van een website of app
  • Een booking engine met een payment provider

Dit is allemaal met elkaar verbonden en functioneert in je mobiel door middel van een intuïtief User Experience ontwerp.

Deze digitale transformatie is nauw verbonden met elkaar, en zorgt ervoor dat er verschillende soorten digitale bureaus bestaan die hun expertise inzetten om bovenstaande schets te verwezenlijken.

Technisch partner

Xuntos koos ervoor om zich te specialiseren in de techniek van digitale oplossingen. Wij noemen dit “het werk onder de motorkap”. Dit doen we normaliter als partner voor onder andere creatieve bureaus of opdrachtgevers. In de volgende alinea’s geven wij onze visie waarom een partnership sterker is dan een bureau die al het werk in eigen huis doet.

We zien in de markt een trend van gespecialiseerde bureaus en zogenaamde full-service bureaus. Beide benaderingen hebben hun eigenaardigheden.

Voor de creatieve bureaus en opdrachtgevers is het, denken wij, goed om dit nader uit een te zetten. Waarom is het model van samenwerken met gespecialiseerde bureaus doorgaans effectiever en levert het betere resultaten op.

Leg de focus op zaken als groeien en versnellen

Wij zien een trend dat opdrachtgevers meer vertrouwen hebben in de specialistische bureaus. Natuurlijk vragen digitale projecten om voldoende technische kennis en ervaring met het ontwikkelen van digitale oplossingen. Om deze kennis en expertise goed in te vullen, betekent dit dat er concreet minder focus is op de core competenties zoals strategie, ontwerp en marketing. Het positioneren van een creatief bureau komt hierdoor in gevaar, en dan zal je creatief moeten zijn.

Dus dan is het interessant om een partnership aan te gaan met een technische specialist. Geef die het vertrouwen en de technische verantwoordelijkheid in jouw projecten, zodat jij je focus volledig op de kwaliteit van het creatieve proces kan leggen. Het is immers de reden waarom jouw klant je als creatief bureau heeft ingehuurd.

Interessant voor toptalent in de markt

Hoe zorg je ervoor dat je als werkgever interessant bent voor je toekomstige en huidige medewerkers. Wij geloven dat ook hier focus een belangrijke rol speelt. Als een creatief bureau technisch personeel nodig heeft zoals front- en backend ontwikkelaars, dan is een wervingsproces overbodig. Een technische partner heeft dit personeel al voor je klaar staan.

Hoe blijf je up-to-date in dit vakgebied

Trends van technologieën volgen elkaar snel op. Als creatief bureau is dit niet je specialisatie. Wil je hierin bijblijven, dan gaat dit ongetwijfeld ten koste van je waardevolle tijd. Tijd om bij te blijven in je eigen vakgebied.

Creatie en techniek

Het mooie is dat beide werelden: creatie en techniek prima bij elkaar passen. Jij bent de expert in creatieve concepten. En je technische partner is de expert om jouw creatieve concepten om te zetten naar een werkend product waarbij gebruik is gemaakt van de meest recente technieken.

Begrijp het niet verkeerd, maar een oppervlakkige kennis zorgt mogelijk voor verkeerde beslissingen. Je technische specialist weet precies wat nodig is voor jouw project. Zij zijn up-to-date met betrekking tot veiligheid, SEO en web toegankelijkheid, alle ingrediënten om de juiste beslissingen te nemen en jouw business case te doen slagen.

Assistentie vragen

Vanuit klant perspectief is techniek het middel om een creatief concept om te zetten naar een werkende website of app. Een technische implementatie is dus assistentie vragen van een technisch bureau.

Het gevolg is dat je twee aspecten ontzorgt, namelijk: je klant en het project. Je technische partner fungeert als een sparringpartner tijdens verkoopactiviteiten, de technische implementatie en support / consultancy.

Meerwaarde voor je klant

Je creëert hiermee meerwaarde voor je klant. Werk je al langer samen met een technisch bureau, dan wordt het samenwerkingsproces voor, tijdens, en na een traject vanzelfsprekend. De toegevoegde waarde komt nog meer tot bloei.

Schaalbaar en nauwelijks overhead

In een samenwerking stroomlijn je de inzet van technici op grond van wat je trajectproces vraagt. De flexibiliteit met op en neer schalen van de inzet heeft een bijkomend effect van een lagere overhead.

Verder ervaren wij dat als je langer samenwerkt met een creatief bureau dat de mensen van beide partijen makkelijk en snel tot actie overgaan omdat ze de interne processen kennen. Oftewel de ontwikkelaars voorzien van de juiste briefing met ondersteuning van goede documentatie.

Kortom een technische partner heeft voordelen. Voordelen om mee te nemen in het besluitproces om met een technisch partner te gaan samenwerken.

Bij Xuntos werken wij inmiddels met een opgebouwd netwerk van creatieve specialisten die graag gebruik maken van onze technische kunde en ervaring. Wil je meer weten over de mogelijkheden van een samenwerking. Schroom je dan niet om contact met ons op te nemen.

Meer weten. Zullen we een kop koffie doen?

Marc Gutlich

Marc Gutlich Sales Director

Wil je met ons werken? Neem dan contact met ons op en maak een afspraak.

Bedankt voor het invullen van het formulier. Jouw bericht is goed verzonden. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.