Woningborg Corporate Website

Woningborg ondersteunt bouwondernemers op juridisch, technisch en financieel gebied. Niet alleen de bouwondernemer wordt bijgestaan, maar ook de koper van een nieuwbouwhuis. Woningborg biedt tijdens de bouw bescherming tegen de gevolgen van een faillissement van de aannemer en een vangnet bij gebreken na oplevering van de woning.

Woningborg Case

De vraag van Woningborg 

Los van het feit dat de oude website sterk verouderd was en niet meer voldeed aan de huidige huisstijl, wilde Woningborg de volgende problemen oplossen met de nieuwe website:

  • Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de content van beide doelgroepen niet dwars door elkaar heen loopt? 
  • Klanten bellen te vaak omdat ze informatie niet kunnen vinden?
  • Niet alleen droge teksten aanbieden

Koper versus bouwondernemer

Voor beide doelgroepen geldt dat ze een andere behoefte hebben op het gebied van informatie, hulp en conversie.

  • Een koper komt pas bij Woningborg op de website als er problemen zijn. 
    Hij wil dan direct geholpen kunnen worden.
  • De bouwondernemers willen zich inschrijven, klant worden, zijn op zoek naar verschillende documentatie die daarvoor nodig is of willen zich bijscholen.

Hiervoor hebben we een aantal keuzes gemaakt in het ontwerp en cms:

Het doelgroep schuifje

De gebruiker kan door middel van het doelgroep schuifje kiezen of hij informatie als koper of als bouwondernemer wil lezen. In het CMS hebben we 2 contenttrees ingericht, waarbij de redactie voor beide doelgroepen content op maat kan inrichten.

Gedeelde content

We merkten dat Woningborg behoefte had aan gescheiden content. Maar bij sommige onderdelen was de content toch gewoon hetzelfde. In het CMS hebben we de optie "gedeelde content" ontwikkeld. Je kan dan bijvoorbeeld een nieuwsartikel van het onderdeel 'bouwondernemer' overnemen in het onderdeel 'koper'. Het artikel wordt dan in de betreffende contenttree geladen. Eventueel kan je titels, intro en content aanpassen waar nodig. De gebruiker kan zijn artikel lezen in het 'kopers' gedeelte zonder dat hij verdwaalt raakt.  

Waar kunnen we u mee helpen?

Hoe fijn is het als er direct iemand voor je klaar staat om je te helpen?
In een hotel vinden we service heel normaal en prettig als iemand je vraag direct kan beantwoorden. Stel je voor je hebt een nieuwbouw huis gekocht en tijdens de bouw gaat de aannemer failliet. Daar sta je dan, veel geld al besteed maar nog geen huis. Hoe nu verder? Direct hulp vinden en niet hoeven zoeken is dan service.

Case Woningborg corporate website

Als de projectontwikkelaar aangesloten is bij Woningborg, dan kan je via de site lezen hoe zij jouw kunnen helpen. Op de homepage is een blok ingericht "Waar kunnen we je mee helpen?" De redactie kan hiermee belangrijke content direct toegankelijk maken. De gebruiker vind dus direct terug wat hij moet doen bij een faillissement van de projectontwikkelaar.

Contentrijke pagina's opbouwen

We hebben een set van 15 verschillende componenten ontwikkelt waarmee pagina's op maat toch consistent opgebouwd kunnen worden. Denk hierbij aan testimonials, tekst gecombineerd met media, downloads, contact enz. 

In de bodytekst van contentpagina's heeft de redactie extra mogelijkheden gekregen voor rijke content elementen toe te voegen in de vorm van macro's zoals:

  • Blauw blok om informatie uit te lichten voor conversie
  • Call to action knop
  • Formulier invoegen
  • Standaard of extra grote afbeeldingen
  • Video
  • Quote 

Umbraco CMS

De Woningborg website is geheel op maat ontwikkeld in het Umbraco CMS. De site wordt momenteel gehost in Umbraco Cloud. 

Xuntos heeft ervaring met veel verschillende Content Management Systemen, maar heeft zich sinds een aantal jaar volledig gespecialiseerd in het open source CMS Umbraco. We vinden Umbraco een ontzettend gebruiksvriendelijk en flexibel CMS. 

Workflows & formulieren

Woningborg heeft de mogelijheid om zelf formulieren op te stellen door middel van Umbraco forms. Na livegang ontdekte we dat als formulieren niet goed verwerkt werden, de redactie daar alleen achter kon komen door zelf in te loggen en te gaan zoeken. Niet handig als je veel taken op je bordje hebt liggen. Hiervoor hebben we een mooie oplossing gemaakt waarbij de redactie geattendeerd wordt en de gestrande formulieren netjes in een overzicht worden geplaatst. 

Samen met Xuntos

Samen met Woningborg heeft Xuntos de corporate website ontworpen en ontwikkeld. De website is responsive en op maat ontwikkeld in het Umbraco CMS. Momenteel draagt Xuntos zorg voor de hosting en onderhoud van de website. 

Kennismaken met een kop koffie?

Pascal van Assendelft LR

Stel je vragen aan Pascal Account & Projectmanager

Wil je een vraag stellen of een kennismaking plannen?
Vul onderstaand formulier in.

Bedankt voor het invullen van het formulier. Jouw bericht is goed verzonden. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.