Personen of bedrijven screenen met Zkr.

Hulp voor makelaars, accountants, notarissen en verzekeraars bij het eenvoudig screenen van personen of bedrijven.

Samenvatting

Het project in een overzicht

In samenwerking met Zkr. werkten wij dagelijks aan de webapplicatie die makelaars, accountants, notarissen en verzekeraars helpt bij het eenvoudig screenen van personen of bedrijven. De webapplicatie is gemaakt om bedrijfen te ontzorgen op het gebied van de Wet ter Voorkoming van Witwassen en Financieren van Terrorisme(wwft). Deze wet moet voorkomen dat criminelen of terroristen geld witwassen, dat ze met misdaad hebben verdiend en geldt voor iedereen die te maken heeft met geldstromen of met de aankoop en verkoop van (dure) goederen.

Deliverables

Webapplicatie

Development team

Integraties

Koppelingen met 10 systemen zoals

KVK register

AFAS

Rechtspraak

PIM

Expertise

Front-end development

Back-end development

Project management

de uitdaging

Een complexe wet eenvoudig digitaal gemaakt digitale screening

Zkr wilde een digitale oplossing ontwikkelen die bedrijven helpt te voldoen aan de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft). Een complexe wetgeving die vraagt om zorgvuldige screening van personen en organisaties, continue monitoring en veilige verwerking van gevoelige data.


De uitdaging lag in het combineren van gebruiksvriendelijkheid, veiligheid en schaalbaarheid in een webapplicatie. Een tool die makelaars, accountants, notarissen en verzekeraars ondersteunt in hun dagelijkse werk. Daarnaast moest de applicatie flexibel genoeg zijn om voortdurend nieuwe koppelingen met externe databronnen te integreren en mee te groeien met de veranderende wet- en regelgeving.

Onze Aanpak

Dagelijkse samenwerking door ondersteuning van een vast team

Van idee tot applicatie

Onze klant Zkr. kwam bij ons met een grof idee. Vervolgens zijn we samen met de klant gaan brainstormen in verschillende sessies. We zijn gaan uitwerken hoe informatiestromen lopen, hoe de architectuur eruit moet gaan zien en hoe de applicatie moet gaan werken. Vervolgens zijn we de applicatie gaan ontwikkelen middels de scrum methode. Na 4 maanden was het eerste concept live en sindsdien is de webapplicatie flink gegroeid en wordt er nog steeds dagelijks met een team gewerkt om de tool te verbeteren en uit te breiden.

Scrumteam

Ons team werkt dagelijks aan de applicatie op basis van de projectmethode Agile Scrum. Naast de scrummaster zijn er dagelijks verschillende developers aan het ontwikkelen. Wat doen ze? Backend developers (.NET) Verantwoordelijk voor de API en business logic. Full-stack developer Is verantwoordelijk voor het maken, integreren en fixen van functionaliteiten van de webapplicatie in zowel frontend als een deel backend. Waarin de wensen van de klant naar een daadwerkelijk product gemaakt wordt. Externe developers Onze team werkt samen met externe developers en expertise ingehuurd door Zkr. Naast code schrijven worden nieuwe klanten geholpen met opstarten van het product.

Testen

Met zoveel code, integraties van systemen en gevoelige data is testen van groot belang. Onze tester is verantwoordelijk voor het schrijven van de unit tests/front-end (e2e) tests en API tests. Hij zorgt ervoor dat de code goed getest is. Door middel van de de TestCafe scripts kan je aantonen dat de app als geheel goed werkt, maar tevens spoort de TestCafe scripts makkelijk en snel bugs op die vervolgens opgelost worden.

Toekomst

Deze webapplicatie is succesvol gelanceerd en wordt momenteel door ZKR in eigen beheer doorontwikkeld.

Toelichting

Wat doet de webapplicatie?

Het bijhouden van dossiers met personen en organisaties waarop diverse oplossingen- en taken op uitgevoerd kunnen worden, zo kun je

  • KVK rapporten van organisaties ophalen
  • Monitoring PEP, sanctie & adverse media checks uitvoeren
  • Online identificeren via iDIN en ID-check en nog veel meer.

Je kan dossiers aanmaken waar je per persoon of bedrijf een formulier kan koppelen om een risicoprofiel van het dossier te bepalen. Op basis van het risicoprofiel moet je volgens de Wet WFT bepaalde acties ondernemen. Denk aan het controleren van de UBO’s (ultimate beneficial owner = de eigenaar, een belanghebbende, of de persoon die zeggenschap heeft) ter verificatie, bedrijfsstructuren met bijbehorende UBO’s, maar in sommige gevallen ook het monitoren van deze relaties in de toekomst.

Al deze gegevens en handelingen kan je doen in je eigen omgeving welke is ontwikkeld in Vue.js 3 in combinatie met Vuetify (een framework die het opzetten van een applicatie kan versnellen).

Hoe zorgen we voor de veiligheid van alle data?

Omdat we continu werken aan doorontwikkelen, worden er steeds meer connecties gelegd met verschillende applicaties. Voor het ophalen van data, monitoring en screening is er inmiddels een connectie met ruim 10 applicaties

Uiteraard is veiligheid prioriteit nummer 1. Dat doen we door technische en organisatorische maatregelen te nemen. Hoe? Daar kunnen we in verband met de veiligheid niets over zeggen. Voor onder andere de veiligheid wordt het platform gehost in Azure.

Lees meer over betrouwbare en schaalbare hosting in Azure

Het resultaat

Het resultaat is een stabiele en veilige webapplicatie die dagelijks door duizenden professionals wordt gebruikt om personen en bedrijven te screenen. Met één centrale omgeving kunnen gebruikers eenvoudig dossiers beheren, risicoprofielen bepalen en direct checks uitvoeren via diverse databronnen.

Samenwerken aan digitale oplossingen?

We denken graag met jou mee bij het ontwikkelen van jouw nieuwe website. Plan een vrijblijvend kennismakingsgesprek of vraag een Umbraco demo aan.

Bedankt! Het formulier is succesvol verstuurd.
Oeps! Er is iets mis gegaan tijdens het versturen van het formulier.
Probeer het opnieuw.